Nyttiga godsaker


Jag kallar dom Nöt-Bars


(har visst sladden till min kamera hemma i jönköping, så ni kommer få stå ut med mobilbilder)


Gör såhär:
Krossa din egna mix av nötter
Hacka mörkchoklad och blanda med din nötter. Vill du hellre ha russin går det också bra.
Choklad - och nötmixen rör du sedan ihop med jordnötssmör och sirap. Helst mörk, vi hade bara ljus hemma. (vet egentligen inte hur nyttigt sirap är men bättre en en 100grammare förhoppningsvis)
VIKTIGT!
Jordnötsmöret hittar du på coop. Ett ekologiskt märke och smöret inhåller endast jordnötter och havssalt. Skippa Skippy helt enkelt!

Bred ut smeten i en form, plåt eller tallrik och ställ in i frysen alternativt kylen. När smeten stelnat är det bara skära upp, Äta och Njuta!

Lycka till!

Claarie



Kommentarer
Postat av: MAJA

Du gillar? Jag gillar!

2010-09-22 @ 21:15:25
Postat av: Random Dude

Riktigt gott! Har gjort ett lass att medbringa på en fjällvandring. Dock gjorde jag så att jag doppade mina i smält choklad och fick ett fint brunt överdrag. Tack för inspirationen :)

2011-07-10 @ 23:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0