Hej mitt vinterland


Man blir lika chockad varje år, men nu är vintern här. Snön ligger vit på marken och det biter i kinderna när man kommer utanför dörrarna. Ikväll gillar jag det för vi har tänt massa ljus i lägenheten och ska bara mysa hela kvällen, det har vi längtat efter sen imorse när vi vaknade. Tror till och med att det kommer bjudas på glögg och pepparkakor. Gott!
Men i stunden jag står och väntar på bussen med halva linköping samlade i en busskur med ett par converse på fötterna gillar jag det inte lika mycket.
Jag får passa på att njuta nu för jag kommer ju visst missa en månad av den svenska vintern.

Dags att ta hand om min kropp lite grann. Den här veckan har vi gästlärare Maud här och vi jobbar på ett lite annorlunda sätt så det värker i kroppen lite överallt. Glögg i koppen och en filt runt kroppen känns perfekt för den här kvällen!

Fortsätt njut av kylan!

K

Kommentarer
Postat av: maria

du är så poetisk i dina blogginlägg :D

2010-11-11 @ 19:17:17
URL: http://iiamariia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0