Sverige

Du gamla, du fria, du fjällhöga Nord ...

Det är ju Sveriges Nationaldag idag..
 



jaa, Sverige. vilket land va?
Jag älskar Sverige. Tänk vilket bra land vi bor i. Vi har ju egentligen Ingenting o klaga på, vi har ju allt man behöver för att leva ett normalt liv. vilken lycka. Det finns ju väldigt många som inte har den möjligheten.
Så eey alla svenskar. Be Proud.
Min lillebror har gått runt o sjungit på en sån Razzielåt på sistonde .. Jag älskar mitt Sverige, Jag älskar mitt land ..
Jag menar INTE att vi ska bli Razzies (och nej, min bror är verkligen inte det)  Sjung låten för ett annat syfte :) haha. om det nu går. och ÄLSKA SVERIGE.

Igår fick jag jag lära mig om Svensk politik också.
Jag och Politik går inte riktigt ihop, men min politiktrogne vän lärde mig en hel del. Att Riksdag och Regering är två olika saker, och skillnaden på dem, lärde mig om alliansen och lite om partiledare. Och vad det är man röstar till var 4:e år. Jag ska ju faktiskt vara med och rösta nästa år, så det var väl på tiden att lära sig.
Nu hjälper jag Tillan lite på traven.
För er som är 18 år fyllda. Var med och rösta till eu-valet! Även om jag inte kan nåt annat om politik så vet jag att man ska vara med och rösta. Om man inte är med o röstar sätter man sig emot Demokrati, är man emot demokrati blir man automatiskt för diktatur. Och vem i hela världen är för diktatur?
Om du inte är med och röstar får du inte heller klaga (den brukar jag tänka på;))
Så kom igen! Var med o rösta.

Det här blev ju minst sagt ett seriöst inlägg!
Men det är kul, vad har man inte en blogg till liksom?

Ha en finfin dag.

ciiaaaao
K

Kommentarer
Postat av: Ottilia

UNDERBART KLARA!!!

2009-06-06 @ 11:36:22
URL: http://tilamao.blogg.se/
Postat av: TomTom

Sen bör det även poängteras att även en blank röst är en röst. Så istället för att bojkotta valet är det bättre att rösta blankt. Även om jag själv tycker att en partiröst är bättre.

2009-06-06 @ 13:08:42
URL: http://twitter.com/TompewA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0